Az ATLASZ Utasbiztosítás a világ valamennyi országában kínál biztosítási védelmet ügyfeleink számára. A kötvénnyel rendelkezők az alábbi online kárbejelentő felületünkön indíthatják el a kárrendezési folyamatot akár szabadidős, akár üzleti útjuk során külföldön bekövetkezett káreseményeik után.

Fontos: Külföldön tartózkodása során sürgős esetben azonnal hívja az adott ország segélyhívószámát, majd értesítse munkatársainkat az éjjel-nappal elérhető ATLASZ Assistance segélyszolgálat telefonszámán: +36 1 460 1500

Káresemény bejelentéséhez kérjük, töltse ki az alábbi adatlapot

A *-gal megjelölt adatmezők kitöltése kötelező.

    A károsult vagyontárgy(biztosítás típusa):*


    Szerződő neve:*

    Károsult neve:*

    Levelezési címe:*
    Irányítószám:*
    Város:*
    Utca, házszám:*

    Kapcsolattartási telefonszám:*

    E-mail cím:*

    Kockázati típus:*

    A kár oka:*

    A kár oka:*

    A kár oka:*

    A kár oka:*

    A kár oka:*

    A kár oka:*

    Kockázati típus:*

    A kár oka:*

    Kockázati típus:*

    A kár oka:*

    Kockázati típus:*

    A kár oka:*

    Kockázati típus:*

    A kár oka:*

    A kár oka:*

    Biztosítás kötvényszáma:

    Káresemény dátuma:*

    Káresemény helye:*
    Ország:*
    Város:*

    Káresemény becsült összege:*
    Kérjük az alábbi mezőbe csak ezresre kerekített számot írjon!

    Káresemény pontos leírása (max 500 karakter):*

    Dokumentumfeltöltés:PDF, DOC, DOCX, JPG, JPEG, PNG, ZIP fájlok csatolása (max 5 MB és max 5 db fájl)

    poggyasz2

    GYIK

    Gyakran ismételt kérdések
    • Online, honlapunkon keresztül: Ide kattintva
    • email-ben: karrendezes@colonnade.hu
    • postai úton: Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe, 1426 Bp., Pf. 153.
    • személyesen: Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe, 1134 Budapest, Váci út 23-27.

    A személyes ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:
    Hétfő: 08:30 – 17:00
    Kedd: 08:30 – 17:00
    Szerda: 08:30 – 17:00
    Csütörtök: 08:30 – 17:00
    Péntek: 08:30 – 15:00
    Szombat: Zárva
    Vasárnap: Zárva

    Honlapunkról letölthető és online is kitölthető útlemondási, menetjegy lemondási kárjelentő nyomtatványunk:

    Letöltöm a kárbejelentőt

    Igen. Az ATLASZ Assistance segélyszolgálatunk a világ bármely pontjáról hívható, 0-24 órában a +36 1 460 1500 telefonszámon.

    Tévhit, hogy külföldre utazáskor nincs szükség utasbiztosításra, ha van Európai Egészségbiztosítási Kártyája (EHIC). A kártya valóban hasznos dokumentum, de nem helyettesíti az utasbiztosítást. Nem kapcsolódik hozzá asszisztenciaszolgáltatás, és nem terjed ki több káreseményre sem.

    Például:

    • külföldi helikopteres mentések
    • hazaszállítások
    • külföldi orvos által felírt gyógyszerek
    • külföldi orvos által felírt gyógyászati segédeszközök
    • külföldi tartózkodás meghosszabbodása betegség vagy baleseten esetén, szállás, repülőjegy (hozzátartozónak is)
    • lopás-rablás
    • poggyászkésés
    • járatkésés
    • járattörlés
    • poggyászkár

    Azonnal hívja az éjjel-nappal elérhető ATLASZ Assistance segélyszolgálatunk biztosítási kötvényén is feltüntetett telefonszámát, ami a következő: +36 1 460 1500

    A kórházba érkezés után, amint lehetősége nyílik, kérjük hívja az éjjel-nappal elérhető ATLASZ Assistance segélyszolgálatunk biztosítási kötvényén is feltüntetett telefonszámát, ami a következő: +36 1 460 1500. Adja meg a kórház nevét munkatársainknak, hogy mielőbb segítséget tudjanak nyújtani Önnek.

    Jelentse be kárigényét a Colonnade Biztosító online felületén: Ide kattintva

    A kárigényhez kérjük, csatolja az orvosi dokumentumok másolatát, a felmerült költségek számláit is.

    Ha nem kívánja igénybe venni online felületünket, töltse le kárbejelentő nyomtatványunkat innen: Letöltöm a nyomtatványt

    Kérjük, vetessen fel jegyzőkönyvet a repülőtéren a késés tényéről.

    Őrizze meg repülőjegyét, beszállókártyáját, poggyászcímkéjét, a poggyász kézbesítését igazoló dokumentumot dátummal, időponttal ellátva, illetve a sürgősségi vásárlások számláit.

    A fuvarozó társaság (légitársaság, busztársaság, hajótársaság) felelős az általa szállított poggyászokért.

    Légi út esetén a repülőtéren (Lost and Found pultnál) azonnal jegyzőkönyvet kell felvetetni az eseményről és ezt követően a felvett jegyzőkönyvvel a légitársaság felé kell jelezni 7 napon belül a történteket. Ha a légitársaság elismerte a kárt, és kártérítési kötelezettségének eleget tett, de kevesebbet fizet, mint az okozott kár, akkor tudja benyújtani kárigényét biztosítónkhoz.    

    A buszos, hajós út során a jegyzőkönyvet a buszvezetővel, hajóskapitánnyal kell felvetetni és a kárigényt a fuvarozó társaság felé kell benyújtani.

    Jelezze az út lemondását az utazási irodánál az esemény (betegség, baleset, haláleset) bekövetkezésétől számított 2 napon belül. Ezt követően küldje el a biztosítási feltételekben részletezett és a kárbejelentő nyomtatványon feltüntetett dokumentumokat a biztosítónk részére.

    Nem. Az útlemondás és menetjegy biztosítások kizárólag a Biztosított utazásképtelensége esetén nyújtanak fedezetet.

    Nem, a gépjárműjavítás – és alkatrészköltségre nem terjed ki.

    Házastárs bankszámlaszámára igen, de nagykorú Biztosított esetén egyéb családtagéra sajnos nem.

    Átfutási ideje kb. 10 munkanap.

    A Szerződő az a személy, akinek a nevére szól a befizetési bizonylat.

    Címünk: Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe,
    1134 Budapest, Váci út 23-27.


    Tömegközlekedéssel: Az M3 metróvonal Dózsa György úti megállójától néhány lépés irodánk bejárata.

    Milyen általános dokumentumok és információk szükségesek a kárbejelentéshez?

    • Az utasbiztosítási szerződési kötvény másolata és kötvényszáma
    • Az utazás során károsult személy és a kárrendezésben illetékes kapcsolattartó személy elérhetőségei (név, lakcím, telefonszám, e-mail cím)
    • A káresemény időpontja és pontos helye, a kár rövid ismertetése.
    • Ha indult rendőrségi vagy más hatósági eljárás, az arról készült érdemi határozat
    • Baleseti ellátás esetén az orvosi dokumentáció:
      • a betegség diagnózisát tartalmazó ambuláns lap, kórházi zárójelentés, ellátási lap, szövettani lelet
      • a háziorvosi vagy kezelőorvosi dokumentáció a kiutazást megelőző betegségekről /balesetről, kórtörténet és/vagy TB nyilvántartás kivonata
      • a vizsgálatot vagy kezelést végző orvos, vagy intézmény adatai
    • A kapcsolódó számlák, vagy bizonylatok, amelyek alapján a kártérítési összeg megállapítható;
    • A kiutazást igazoló dokumentumok:
      • jegy,
      • vízum vagy útlevélpecsét másolata,
      • beszállókártyák vagy poggyászcímkék
    • Ha Ön a kár okozója, felelősségi kár bejelentéséhez a károsult személy elérhetőségei (név, lakcím, telefonszám, e-mail cím)
    • A kártérítés utalásához szükséges bankszámlaszám.

    A kárrendezés során munkatársaink gyors és hatékony ügyintézésre törekednek, de annak érdekében, hogy megalapozott döntést hozhassanak az itt felsoroltakon túl további dokumentumokat kérhetnek be Öntől.

    Elérhetőségeink:

    Részletes tájékoztató a kárbejelentéshez szükséges dokumentumokról termékenként:

    • orvosi igazolás a betegség idejéről és a diagnózisról
    • orvosi jelentés és számlák az ellátásáról, gyógyszerekről
    • a külföldi baleset tényét igazoló irat (orvosi dokumentum, jegyzőkönyv stb.)
    • baleset óta keletkezett összes, a balesettel összefüggő orvosi dokumentum másolata
    • halotti anyakönyvi kivonat, halottvizsgálati bizonyítvány, boncolási jegyzőkönyv
    • öröklési bizonyítvány, hagyatékátadó végzés
    • a Poggyász károsodásának részletes leírása
    • a légitársaságnak/szállítónak a kárral kapcsolatos nyilatkozata, légitársaság által kiadott jegyzőkönyv (PIR)
    • a légitársaság/szállító igazolása a kifizetett kártérítésről
    • az elveszett, sérült tárgyak tételes listája, a beszerzési ár és a beszerzés idejének feltüntetésével
    • szállodai jegyzőkönyv
    • a beszerzést igazoló számlák és bizonylatok
    • számla az okmányok újra előállításáról
    • sérülés esetén: javítási számla, vagy szakiparosi igazolás a tárgy javíthatatlanságáról
    • a légitársaságnak/szállítónak a kárral kapcsolatos nyilatkozata, jegyzőkönyve (PIR)
    • beszállókártya, repülőjegy másolata
    • sürgős vásárlásokat igazoló számlák, nyugták
    • poggyászfeladási vény, csomagcímke
    • a Poggyász átvételét igazoló, dátummal, időponttal és névvel ellátott igazolás
    • a sérült harmadik személy orvosi dokumentumai
    • a sérült másik személy gyógyászati, temetkezési költségeit igazoló számla
    • ügyvédi költséget igazoló számla/bizonylat
    • dologi kár esetén a kár mértékének leírása
    • javíthatatlanságát igazoló szakiparosi vélemény
    • ügyvédi meghatalmazás
    • letartóztatás tényének/körülményeinek igazolása
    • felmerült költségekről szóló számla/bizonylat
    • óvadék összegének igazolása
    • számlával igazolt telefonköltség
    • részletes híváslista
    • számlával igazolt parkolási költség
    • parkolás időtartamát igazoló dokumentum
    • a szolgáltató eredeti számlája, amelyben részletezve van a bérautó igénybevétel napjainak száma, dátummal megadva, a bérautó napi díja és minden egyéb szolgáltatás, amely költségként szerepel a számlán (ki és visszaszállítás, biztosítások stb.), valamint a bérautó rendszáma
    • bérleti szerződés
    • Casco biztosítási szerződés és kötvény
    • Önrész befizetését igazoló bizonylatok
    • az eredeti jegyfoglalás, utazási szerződés
    • az utazásszervező, illetve szolgáltatásszervező, légitársaság és/vagy szállásadó igazolása arra vonatkozóan, hogy a lefoglalt szolgáltatást sem a Biztosított, sem más személy nem vette igénybe
    • a légitársaság és/vagy utazási iroda írásos ajánlatát az Utazás módosítására vonatkozóan, ha van ilyen
    • máshonnan megtéríthető tételek kifizetésének igazolása (pl. légitársaság térítése, előleg vagy bánatpénz visszautalása, stb.)
    • kórházi zárójelentés, ellátási lap
    • halotti anyakönyvi kivonat
    • az eredeti jegyfoglalás, utazási szerződés
    • a hivatalos kiküldetés célját igazoló jegyzőkönyv
    • kórházi zárójelentés, ellátási lap
    • törzskönyv, oltási könyv/igazolások
    • állatorvosi jelentés
    • állatorvosi számla
    • a pénzfelvételt igazoló banki dokumentum
    • a Biztosítási eseményről szóló rendőrségi jegyzőkönyv
    • a szállító, légitársaság igazolása a késés tényről, vagy az eredeti Utazás és új indulás igazolása az eredeti jeggyel, foglalással és az új beszállókártyával
    • nyugták, számlák, melyek a légi járat késésével kapcsolatos vásárlásokat/költségeket igazolják

    • az Utazás tényét bizonyító dokumentumok (visszaigazoló számla, repülőjegyek)
    • a Biztosított költségeit igazoló számlák és bizonylatok
    • a Biztosított késedelmes megérkezésének okát és a késedelem időtartamát igazoló hivatalos dokumentum (hatósági jegyzőkönyv, Tömegközlekedési vállalat igazolása, baleseti jegyzőkönyv stb.)
    • biztosítási szerződés és a kitöltött kárbejelentő nyomtatvány
    • körzeti orvosi kezelőkarton másolat, rendelőintézeti szakorvosi vagy kórházi szakorvosi ambuláns lap, vagy kórházi zárójelentés másolata, mely tartalmazza a diagnózist és a kezeléssel kapcsolatos adatokat, orvosi naplószámot. Nem fogadható el az üzemorvosi dokumentáció bármilyen formája, illetve közvetlen hozzátartozó által kiállított orvosi dokumentáció sem!
    • jogerős öröklési bizonyítvány vagy hagyatékátadó végzés, halotti anyakönyvi kivonat, halotti bizonyítvány
    • rendőrségi, tűzoltósági vagy biztosítói igazolás
    • egyéb hivatalos okmány
    • részvételi jegy, jelentkezési lap, utazási szerződés melléklete / általános szerződés, utazási ajánlat, az utas által aláírt utazási feltétel (utazási szerződés)
    • az utazási iroda által kitöltött és bizonylatokkal alátámasztott (befizetési pénztárbizonylat, számla, nyugta lemondási költségekről szóló számla, a visszafizetést igazoló pénztárbizonylat, banki átutalás bizonylata/bankszámla kivonat adott sora) kárbejelentő nyomtatvány
    • az útlemondás okát igazoló hivatalos dokumentum
    • a keresőképtelenséget és utazásképtelenséget igazoló orvosi iratok
    • az eredeti jegyfoglalás, utazási szerződés
    • a légitársaság és/vagy utazási iroda írásos ajánlatát az Utazás módosítására vonatkozóan, ha van ilyen
    • máshonnan megtéríthető tételek kifizetésének igazolása (pl. légitársaság térítése, előleg vagy bánatpénz visszautalása stb.)
    • az Utazás, illetve szolgáltatásszervező, légitársaság és/vagy szállásadó igazolása arra vonatkozóan, hogy a lefoglalt szolgáltatást sem a Biztosított, sem más személy nem vette igénybe, és ennek következtében milyen mértékben kapott visszatérítést az igénybe nem vett szolgáltatás után
    • biztosítási szerződés és a kitöltött kárbejelentő nyomtatvány
    • körzeti orvosi kezelőkarton másolat, rendelőintézeti szakorvosi vagy kórházi szakorvosi ambuláns lap, vagy kórházi zárójelentés másolata, mely tartalmazza a diagnózist és a kezeléssel kapcsolatos adatokat, ill. külföldön történt megbetegedés, vagy baleset esetén az ellátó orvos igazolása szükséges, amelynek tartalmaznia kell a megbetegedés időtartamát és a diagnózist. Üzemorvosi dokumentum semmilyen formája nem fogadható el!
    • útlevél vagy menetjegy ellopása vagy megsemmisülése esetén a magyarországi rendőrségi jegyzőkönyv, ill. külföldön történt lopás esetén a magyar külképviselet vagy az illetékes hatóság, légitársaság által felvett jegyzőkönyv
    • jogerős öröklési bizonyítvány, halotti anyakönyvi kivonattal, halotti bizonyítvány, hagyatékátadó végzéssel
    • rendőrségi, tűzoltósági vagy Biztosítói igazolás vagy egyéb hivatalos okmány
    • a menetjegy vásárlását beazonosíthatóan igazoló számla, és a befizetését igazoló eredeti pénztárbizonylat vagy a banki átutalás bizonylatának másolata (pl. bankkivonat adott sora)
    • menetjegy egy példánya
    • amennyiben részleges visszatérítés történik (pl. reptéri illeték stb.) az eredeti befizetést és a visszatérítést igazoló számla és pénztárbizonylat, valamint a menetjegy másolata
    • a „fapados „(low cost) és charter járatok tekintetében a kárrendezés feltétele továbbá a repülőjegyet értékesítő iroda által kinyomtatott számítógépes igazolás a helyfoglalás lemondásáról, melynek dátuma nem lehet későbbi, mint az utazás megkezdésének napja
    • a hazautazás módosulása esetén a fel nem használt és a hazautazáshoz vásárolt menetjegyeket, valamint a befizetési pénztárbizonylatokat (átutalás esetén banki bizonylat másolata) vagy a módosításért kifizetett összeg számláját kell mellékelni

    A légitársaság fizetésképtelensége esetén (ha rendelkezik ilyen kiegészítő biztosítással)

    • az adott légitársaság fizetésképtelensége miatt a légitársaság megszüntetése céljából az illetékes bíróság előtt végelszámolási eljárás kezdeményezését igazoló irat
    • az adott légitársaság felszámolása iránt valamely hitelező által az illetékes bírósághoz benyújtott felszámolás iránti kérelem
    • az adott légitársaság felszámolási eljárása során az illetékes bíróság által hozott , az adott légitársaság fizetésképtelenségét megállapító ,és az adott légitársaság megszüntetését elrendelő határozat
    • Minden benyújtott gépjármű-asszisztencia kárigényhez kérjük csatolni a következő okmányokat:
      • forgalmi engedély másolat
      • jogosítvány másolat
    • Szállásköltség:
      • a szállás eredeti számlája, amely tartalmazza:
      • az eltöltött napok számát, dátummal
      • a napi díjat
      • a költségek részletezését (a mini bár nem elszámolható költség)
      • a szállodát igénybe vevők nevét
    • Bérautó:
      • a szolgáltató eredeti számlája, amelyben részletezve van a bérautó igénybe vett napjainak száma dátummal megadva, a bérautó napi díja és minden egyéb szolgáltatás, amely költségként szerepel a számlán (ki- és visszaszállítás, biztosítások stb.), valamint a bérautó rendszáma
      • bérleti szerződés.